افزایش منابع سرمایه گذاری 100استارتاپ تا 50 میلیارد تومان

رسانه
2020/11/11 نوامبر
100st.ir/9607
کپی شد

 

در نشست خبری گیلان مطرح شد

به گزارش روابط عمومی 100استارتاپ در هفته‌های اخیر به طور همزمان دو رویداد کاروان سرمایه‌گذاری استانی و آی‌وست توسط 100استارتاپ و صندوق پژوهش و فناوری گیلان، در استان گیلان برگزار گردید؛ که ماحصل آن سرمایه‌گذاری 4 میلیارد تومانی بر روی 3 تیم از استان گیلان بود.

در نشست خبری مشترکی که دوشنبه نوزدهم آبان ماه توسط 100استارتاپ و صندوق پژوهش و فناوری گیلان برگزار گردید جزئیات مربوط به این سرمایه‌گذاری‌ها تشریح شد.

علی سدیفی، مدیر عامل 100استارتاپ، برنامه کاروان کشوری 100استارتاپ را موفقیت آمیز توصیف کرد و گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه ارائه کرد:

“تا کنون بیش از هزار تیم در پلتفرم 100 استارتاپ ثبت نام کرده‌اند که 893 تیم کارشناسی اولیه شده‌اند و 482 تیم به داوری اولیه راه یافته‌اند که در نهایت 300 تیم موفق به جلب نظر داوران گردیدند و بر روی 45 مورد سرمایه‌گذاری شده است. جمعا 17 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط 100استارتاپ انجام شده است که از این مقدار 10 میلیارد تومان به صورت هم سرمایه‌گذاری بوده است. با توجه به گسترش فعالیت 100استارتاپ، منابع صندوق 100استارتاپ از 20 میلیارد تومان به 50 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.”

سدیفی با اشاره به بازخورد مثبت برنامه کاروان کشوری نسبت به رونق اکوسیستم‌های استانی ابراز امیدواری کرد و آمارهایی از عملکرد این مجموعه در استان گیلان ارائه داد:

” سرمایه‌گذاری انجام شده در استان گیلان بر روی سه تیم صورت گرفت، سفر به گیلان در هفته ششم کاروان استانی 100استارتاپ اتفاق افتاد و این رویداد پیش از این در استان‌های خراسان رضوی، سمنان، زنجان، کردستان، فارس، قزوین، خوزستان و تهران برگزار شده  و از 38 تیمی که به داوری نهایی راه یافتند در نهایت 11 تیم برای سرمایه‌گذاری برگزیده شدند، که تاکنون 5 تیم موفق به جذب سرمایه قطعی و تعدادی نیز در مرحله بررسی موشکافانه قرار دارند ، همچنین تا کنون از طرف 45 استارتاپ گیلانی درخواست جذب سرمایه داشته‌ایم که با 5 استارتاپ وارد مذاکره شدیم و در 3 موردی که ذکر شد سرمایه گذاری کرده ایم.”

دانیال سمیعی، مدیر صندوق پژوهش و فناوری گیلان، گزارشی از رویداد آی وست ارائه کرد و از برنامه این صندوق برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی بر روی استارتاپ‌ها خبر داد:

” 80 طرح از 10 استان کشور به آی‌وست ارسال شد که از این تعداد 10 طرح برای ارائه به سرمایه‌گذار برگزیده شدند. پذیرش سرمایه برای 8 تیم جریان پیدا کرد که در 2 مورد به سرمایه‌گذاری توسط 100استارتاپ منجر شده است. در گیلان موسسه‌ای که با سرمایه‌گذاری خطرپذیر از شرکت‌های نوپا حمایت کند وجود نداشت اما با ایجاد صندوق پژوهش و فناوری گیلان این حمایت اتفاق خواهد افتاد. ما تا 10 میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها منابع در نظر گرفته ایم.”

دهکده شادی، محصول تیم صفر و یک لبخند، یک بازی برای کودکان 3 تا 10 است که با هدف آموزش توسعه یافته است و موفق به جذب سرمایه 2 میلیارد تومانی شده است.

بازی سر ضرب، محصول تیم میدوپیا، یک بازی در دسته بندی سرگرمی است که با هدف دسترسی به بازار خارجی، توانسته است یک میلیارد تومان سرمایه جذب کند.

واجارو بستر خرید اینترنتی محصولات ارگانیک است که در پارک علم و فناوری گیلان مستقر است. این تیم نیز توانسته است یک میلیارد تومان سرمایه جذب کند.