سمف کیدز عضوی از خانواده 100استارتاپ

رسانه
2021/04/19 آوریل
100st.ir/10754
کپی شد

 

نگاهی به شکل‌گیری و رشد تیم سمف کیدز از تیم‌های 100استارتاپ

استارتاپ سمف کیدز: سمف کیدز یک مجموعه در حوزه کودکان است که از سال 98 کار خود را آغاز کرد. این مجموعه به پدر و مادرها کمک می‌کند تا با شناخت بهتر از فرزندانشان، انتخاب‌های بهتری برای آن‌ها داشته باشند.

سیاره‌ی مهارت‌آموزی، جستجو‌گری و کشف توانایی‌ها و علایق کودکان

ما وقتي كه بزرگ شديم و فهميديم به چه زمينه‌ها و رشته‌ای علاقه داریم، کمی دیر شده بود و دیگر فرصت آزمون و خطا نداشتیم و از روی جبر مسیری را انتخاب کردیم. همیشه دوست داشتیم زودتر میفهمیدیم از زندگی چه می‌خواهیم. سمف کیدز برای اینکه بچه‌هاي امروز در آينده مثل ما حسرت نخورند، دست به كار شده تا در آينده كودكان امروز و سازندگان فردا در جايي كه ايستاده‌اند از خود و تصمیماتشان راضی باشند.

سمف کیدز طی مطالعات و پژوهش‌های میدانی و ارتباط گیری با کودکان و برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای متنوع تصمیم گرفت که برای پرورش نسل آینده اقدام بکند.

 سمف كيدز چيست؟

سمف کیدز یک مجموعه در حوزه کودکان است که از سال 98 کار خود را آغاز کرد. این مجموعه به پدر و مادرها کمک می‌کند تا با شناخت بهتر از فرزندانشان، انتخاب‌های بهتری برای آن‌ها داشته باشند.

هدف سمف كيدز مهارت آموزي و استعداد يابي كودكان

هدف سمف کیدز مهارت آموزی و استعدادیابی کودکان 3 تا 12 بوده و ارتقا و رشد کودکان از طریق بازی کردن را مبنای کار خود قرار داده است. در واقع کارشناس‌های سمف کیدز با طراحی تعدادی سوال بر پایه 7 مهارت، برای هر کودک با توجه به ویژگی‌های خاص او یک برنامه اختصاصی در نظر می‌گیرند. این 7 مهارت شامل ارتباط بین فردی، تنظیم هیجان، حافظه و تمرکز و توجه، مهارت‌های حرکتی، حل مسئله و تصمیم‌گیری، رشد اخلاقی و در نهایت مهارت کلامی است.

به طور کلی در سمف کیدز دو دسته محصولات و خدمات برای کودکان در نظر گرفته شده که پس از پاسخ‌گویی به سوالات طراحی شده توسط کارشناسان، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. دسته اول شامل محصولاتی است که به پرورش استعدادهای کودک کمک می‌کند و دسته دوم محصولات و خدماتی است که نقاط ضعف کودک را ارتقا می‌دهد.

خدمات و محصولات سمف كيدز
  • فروش بازی و اسباب بازی
  • فروش کتاب
  • فروش دوره‌های مجازی
  • برگزاری کارگاه‌های ویژ‌ه‌ی کودک
  • خدمات مشاوره و روانشناسی کودک
  • ارائه انواع بازی و سرگرمی
روند مشاوره و راهنمايي سمف كيدز براي والدين چگونه است؟

در ابتدا والدين وارد صفحهمی‌شوند و به سوالاتی که مشاورین مجموعه سمف کیدز در رابطه با آشنایی كارشناسان و والدين با مهارت‌های كودك طراحی کرده‌اند، پاسخ می‌دهند. این سوالات بر پایه 7 مهارت ارتباط بین فردی، تنظیم هیجان، حافظه و تمرکز و توجه، حرکتی، حل مسئله و تصمیم‌گیری، رشد اخلاقی و کلامی می‌باشند که باید در سنین کودکی فراگرفته شوند و به کمک بازی و اسباب بازی قابل ارتقا هستند.

بعد از پاسخ گویی یک پاسخنامه برای والدين ارسال می‌شود که در ابتدا اطلاعاتی در مورد 7 مهارت فرزندشان کسب می‌کنند و سپس محصولات و خدمات مناسب به فرزندشان  پیشنهاد داده خواهد شد. این محصولات بر دو اساس پیشنهاد مي‌شوند.

  1.     محصولاتي که كودك در آن‌ها با توجه به پاسخهای والدين، دارای استعداد هستند.
  2.     محصولاتی که باعث تقویت مهارت‌هایی می‌شوند که كودك با توجه به پاسخ‌ها نیاز به ارتقا دارند.

 

وجه تمايز سمف كيدز با ساير استارتاپ‌ها

در سمف كيدز سعي شده است با طراحي پرسش و پاسخ به والدين كمك كند تا مهارت و استعدادهاي كودكانشان را بشناسند؛ سپس محصولات و خدمات مناسب را زير نظر مشاورين در اختيار آنها قرار مي‌دهند.

سمف کیدز و 100 استارتاپ

تیم سمف کیدز در آبان سال 99 به عضویت پرتفوی مجموعه 100استارتاپ درآمد و با جذب سرمایه توانست با سرعت بیشتری روند رشد خود را ادامه دهد. فروش محصول سمف کیدز به طور میانگین 82 درصد در ماه و تولید آن 73 درصد افزایش یافته است.