فراخوان سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیاردتومانی در ۱۰۰ استارتاپ

رسانه
2019/09/23 سپتامبر
100st.ir/7790
کپی شد

لازم نیست حتما از فعالین زیست‌بوم کارآفرینی و استارتاپی باشید تا از وضعیت پرچالش این روزهای زیست‌بوم کارآفرینی اطلاع داشته باشید؛ خصوصا حالا که خبرهای متعددی که از تعطیلی سریالی استارتاپ‌ها و افول شتابدهنده‌ها منتشر می‌شود. با شرایط پرتنش سیاسی، بحران ارزی و کاهش ارزش پول ملی، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها خصوصا استارتاپ‌های مرحله‌ی بذری و پیش‌بذری، ریسک بیشتری نسبت به گذشته دارد.

در این شرایط بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در حوزه‌های کم‌خطرتری سرمایه‌گذاری کنند یا سرمایه خود را به اصطلاح پارک کنند. یکی از آسیب‌های این تغییر در شیوه‌ی سرمایه‌گذاری، کاهش شدید سرمایه‌گذاری در مرحله‌ی بذری است که مانع صعود و رشد استارتاپ‌های این مرحله شده است و انگیزه‌ی کارآفرینان برای خلق استارتاپ‌های جدید را نیز کاهش داده است.

سرمایه‌گذاران مجموعه «۱۰۰ استارتاپ»

«۱۰۰ استارتاپ» مجموعه‌ای است که به تازگی با برنامه‌ی سرمایه‌گذاری گسترده در مرحله بذری و پیش‌بذری و هدف تغییر این شرایط و بازگرداندن پویایی و هیجان به زیست‌بوم کارآفرینی تاسیس شده است. این نهاد با ابتکار عمل «موسسه دانش‌بنیان برکت»، «معاونت علمی ریاست‌جمهوری» و «صندوق نوآوری و شکوفایی» تشکیل شده و هر سال در ۱۰۰ استارتاپ مرحله بذری و پیش‌بذری در ابعاد ۲۰۰ میلیاردریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

نوید نظری، مدیر اجرایی «۱۰۰ استارتاپ» درباره‌ی شیوه‌ی تامین سرمایه‌ی این نهاد می‌گوید «سرمایه صندوق بذرمایه «۱۰۰ استارتاپ» تا امروز علاوه بر موسسین با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی و دولتی دیگری همچون شناسا (بانک پاسارگاد)،‌ سلیم (ایران خودرو)، مبین ایران، تبیان، پرشین دارو، صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان و بنیاد برکت تامین شده است و به زودی سرمایه‌گذاران جدیدی نیز به این جمع می‌پیوندند».

شبکه راهبران و نهاد پشتیبان

این مجموعه تازه تاسیس علاوه بر صندوق بذرمایه خود، اجزای دیگری چون شبکه‌ی راهبران (منتورها) و نهاد پشتیبانی نیز دارد. شبکه‌ی راهبران از مجموعه گسترده‌ای از راهبران و مشاوران تخصصی تشکیل شده است که علاوه بر کمک به استارتاپ‌ها در دوره‌ی سرمایه‌گذاری و شتابدهی مسئولیت داوری سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌ها و همچنین نقش نمایندگی سرمایه‌گذار را نیز برعهده دارند.

ثبت‌نام در «۱۰۰ استارتاپ»

استارتاپ‌های متقاضی سرمایه‌گذاری در مراحل پیش‌بذری و بذری می‌توانند به وب‌سایت ۱۰۰ استارتاپ و بخش «ثبت‌نام سرمایه‌پذیر» مراجعه کنند. برای ثبت‌نام لازم است اطلاعات کسب‌وکار در قالب متن ارائه به سرمایه‌گذار (Pitch Deck)، رزومه و تعیین سهام هم‌بنیان‌گذاران، پیش‌بینی مالی و فیلمی کوتاه (حداکثر ۵دقیقه‌ای) درباره‌ تیم و کسب‌وکارتان بارگذاری شود.

استارتاپ‌ها پس از ثبت نام در مدت ۳ روز ارزیابی اولیه می‌شوند؛‌ سپس در صورت تایید در ارزیابی اولیه یک راهبر ارشد به ایشان معرفی می‌شود. این راهبر مسئولیت پیگیری امور تیم در ۱۰۰ استارتاپ و کمک به ایشان برای آمادگی داوری نهایی را بر عهده دارد. پس از داوری حضوری و نهایی توسط ۳-۵ داور در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار و صنعت مربوطه، ‌استارتاپ‌های تایید شده به سرعت وارد فرایند سرمایه‌گذاری و شتابدهی می‌شوند. در این دوره علاوه بر پرداخت مبلغ بذرمایه استارتاپ‌ها می‌توانند از مشاوره‌ی راهبران و مشاوران تخصصی، کمک‌های حقوقی نهاد پشتیبان و استفاده زیرساخت‌های همکاران ۱۰۰ استارتاپ بهره‌مند شوند.


این خبر در دیگر رسانه‌ها
تکراسا | فراخوان جذب سرمایه «۱۰۰ استارتاپ»: سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیاردی بر روی ۱۰۰ استارتاپ
اکوموتیو | فراخوان سرمایه گذاری در ۱۰۰ استارتاپ
دیجیاتو | «۱۰۰ استارتاپ» آماده سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی در کسب‌وکارهای نوپا است
راه پرداخت |‌ فراخوان «۱۰۰ استارت‌آپ» برای سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی روی ۱۰۰ استارت‌آپ