از مزیت رقابتی تا بازخورد انتشار در طراحی فایل پیچ‌دک

رسانه
2022/07/26 جولای
100st.ir/22353
کپی شد
محمدحسین مسعودی، مدیر رشد و شتابدهی 100استارتاپ

همانطور که در قسمت‌های گذشته از این مجموعه ویدیو‌های آموزشی بیان کردیم، تهیه و ارائه‌ی یک پیچ‌‌دک (PITCH DECK) استاندارد و قانع‌کننده یکی از اقدامات مهم در جذب سرمایه است. ارتباط مستمر با تیم‌های استارتاپی و بررسی نقاط ضعف و قوت آن‌ها و هم‌چنین ارتباط با سرمایه‌گذاران متعدد، به تجربه‌ی گران‌بهایی انجامیده است که حالا محمدحسین مسعودی، مدیر رشد و شتابدهی ۱۰۰استارت‌آپ آن را در اختیار شما گذاشته است. در قسمت‌های قبلی، راجع به ۳ مدل ارائه‌ی کسب‌وکار، مدت زمان، نحوه‌ی ارائه و مواردی که باید در فایل پیچ‌دک خود جهت ارائه به سرمایه‌گذار داشته باشید، پرداختیم. ادامه‌ی این موارد را همراه با توضیحات بیشتر، در آخرین قسمت سری ویدیو‌های آموزشی پیچ‌دک، به شما ارائه می‌کنیم.

اسلاید دهم (مزیت رقابتی)

هر آنچه باعث می‌شود مشتریانتان راه‌حل‌های مرسوم را کنار گذاشته و سمت شما بیایند

قیمت، تکنولوژی منحصر به فرد و تجربه‌ی کاربری بهتر

  • قیمت، مزیت رقابتی پایداری نیست.

اسلایدم یازدهم (تیم)

  • اسلاید بسیار مهمی‌ست که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

برای هریک از اعضای تیم، ارائه ۵ فاکتور الزامیست:

نام و نام خانوادگی

عکس

تخصص

سمت میزان سهام

در صورت جذب سرمایه در دوره‌های قبل، حتما نام و میزان سهام سرمایه‌گذار پیشین را مشخص کنید.

مجموع سهام‌ها باید ۱۰۰ باشد.

 

اسلاید دوازدهم (میزان سرمایه مورد‌نیاز)

مبلغ کل سرمایه‌ی مورد نیاز

مدت زمانی که این سرمایه را هزینه خواهید کرد

نمودار هزینه کرد (نمودار دایره‌ای pie chart)

  • بزرگترین نقطه ضعف تیم‌ها در جذب سرمایه، هم‌خوانی نداشتن میزان سرمایه‌ی مورد نیاز با وضعیت آن‌ها است.

 

اسلاید سیزدهم (بازخورد انتشار)

مواردی که به عنوان دستاورد لازم است ذکر کنید:

وضعیت محصول

تعداد کاربران

میزان فروش

قراردادها و مذاکرات

  • برای قسمت محصول و کاربر، عدد تجمیعی نگویید و به جای آن مثلا نرخ افزایش کاربر در ۶ ماه گذشته را بیان کنید.

 

 

ما در این سری ویدیو‌های آموزشی سعی داشتیم تمام مواردی که برای یک ارائه‌ی موفق در برابر سرمایه‌گذار نیاز دارید، به شما آموزش دهیم. در نهایت هدف از ارائه پیچ‌دک این است که سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار خود ترغیب کنید. پس اگر چیزی که آن‌ها می‌خواهند را تأمین کنید مطمئنا شانس جذب سرمایه را بالا می‌برید. برای آماده شدن زمان بگذارید، تمرین کنید و از تیمتان بخواهید ضعف‌ها را برطرف کنند و برای حضور در بزرگترین مصاحبه تاریخ استارتاپتان آماده شوید. فراموش نکنید که در تمام مدت زمان ارائه‌ی خود، صادقانه، امیدوارانه و شفاف صحبت کنید.

 با آرزوی موفقیت برای شما در جلسات سرمایه‌گذاری 🙂