پاییز پُرشور ۱۰۰ استارتاپ: تامین بیش از نیمی از سرمایه صندوق و ارزیابی ۱۲۰ درخواست جذب سرمایه / گزارش دو ماه اول فعالیت

رسانه
2019/11/11 نوامبر
100st.ir/7861
کپی شد

دو ماه گذشته پرفشارترین و پرشورترین روزها از عمر کوتاه هشت ماهه «۱۰۰ استارتاپ» بود. هفت ماه ابتدایی عمر «۱۰۰ استارتاپ»  به طراحی مدل این مجموعه و تغییرات مکرر آن در تعامل با ذی‌نفعان، سرمایه‌گذارن و فعالان زیست‌بوم کارآفرینی گذشت و به تدریج هسته اولیه اعضای اجرایی «۱۰۰ استارتاپ» به آن پیوستند.

رویداد «چالش‌های سرمایه‌گذاری و راهبری استارتاپ‌های بذری» در ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ بعد از مدت‌ها این فرصت را فراهم کرد که مدل تقریبا نهایی «۱۰۰ استارتاپ» را در فضای عمومی به جمع گسترده‌تری از فعالین سرمایه‌گذاری و کارآفرینی ارائه کنیم. این رخداد با رسمی کردن فعالیت «۱۰۰ استارتاپ»،‌ تعامل‌ها و ارتباطات ما را به سرعت ارتقا داد و فعالیت درونی مجموعه‌مان را نیز فعال‌تر و چابک‌تر کرد.

پس از معرفی عمومی «۱۰۰ استارتاپ»  عقد قراردادهای سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه هدف سالانه رشد جدی داشته و کارآفرینان متعددی نیز برای جذب سرمایه در پلتفرم ۱۰۰ استارتاپ ثبت‌نام کرده‌اند. ما تا امروز توانستیم با ۱۱ سرمایه‌گذار به توافق برسیم و ۶ سرمایه‌گذار را به صورت قطعی به ۱۰۰ استارتاپ جذب کنیم که ایشان ۱۱۰ میلیارد ریال از ۲۰۰ میلیارد ریال هدف سالانه ۱۰۰ استارتاپ را تامین کرده‌اند.

در این بازه زمانی ۱۲۰ درخواست معتبر برای سرمایه‌پذیری در پلتفرم ۱۰۰ استارتاپ ثبت شده است که از این میان ۲۲ درخواست توسط دبیرخانه شایسته ارزیابی اولیه توسط داوران غیرحضوری تشخیص داده شدند. از این ۲۲ استارتاپ، ۱۷ استارتاپ از ارزیابی اولیه با موفقیت گذشتند و در حال انتخاب راهبر ارشد یا آمادگی برای جلسات داوری حضوری هستند. با این روند امیدواریم در ماه آذر شاهد دور اول سرمایه‌گذاری‌های ۱۰۰ استارتاپ باشیم.

بازتاب این گزارش در رسانه‌ها: